dinsdag 11 november 2014

Pocket kerstkaart

Hallo allemaal,

Vandaag weer een nieuwe kaart op mijn blog.
Dit keer een pocket kaart.
Dit betekend dat het een soort hoesje is met een kaart erin.
Erg leuk om te maken moet ik zeggen ;)


Ik ben begonnen met een strook Kraft papier van 15 x 27 cm.
Deze heb ik gevouwen op 15 cm. Er blijft dus een stuk over steken.
Dit is dan de bovenkant van de pocket.
Beplak deze met een strook design papier aan de bovenkant.
Hoeft niet helemaal want de binnenkant zie je niet.
Plak nu met strookjes smal dubbelzijdig plakband de kaart dubbel.
Laat de bovenkant open. Hier kan dan de kaart in.
Nu kun je de voorkant versieren.
Ik heb gekozen voor een Magnolia stempel die ik heb ingekleurd met Sennelier.
Het bont heb ik gemaakt met de liquid aplique sneeuwpen.
Deze doe je er dunnetjes op en verhit je met een heattool.
Dan word het een mooi zacht aanvoelend bontje...ook kun je dit
mooi als sneeuw gebruiken, Ik heb de Magnolia op de vierkante blauwe
Noor!Design mal geplakt. Deze heb ik uit Kraft papier gestanst.
Aan de rechter onderhoek nog een bloementoef. 
Tussen die bloementoef heb ik van Kraft papier en een rolroosje een paar dennenappeltjes gemaakt. Dit doe je door na het oprollen van het roosje het iets uit te trekken. 
Aan de linkerkant nog een ronde tekst stempel met een roosje. 
Het witte opgerolde draadje is een soort
raffia lint waar een dun ijzerdraadje in zit...dit blijft dus zo staan zo als je het vouwt
of eventueel gekruld hebt. ( Ooit eens bij een Wibra gekocht )


Daarna heb ik de kaart gemaakt die in de pocket past.
Deze is 13 x 13.5 cm. Ik heb hem beplakt met design papier en
heb op Kraft papier een stempel gezet met gebruik van embossingpoeder.
Wil je graag weten hoe embossingpoeder werkt kijk dan even bij mijn filmpje.
Die kun je boven aan dit blog vinden.
Bovenaan de kaart heb ik een grote strik gemaakt met wat belletjes
en een resin ( soort plastic )  bloemetje.

Wie weet heb ik je weer op een idee gebracht met deze pocket kaart.
Ik heb er in elk geval weer een kerst kaart bij.
Ik ben bang dat er nog wel meer voorbij gaan komen want
ik heb er nog lang niet genoeg haha..maar het blijft leuk om kerstkaarten
te maken..dus helemaal geen straf ;)

Ik wens je dan nog een fijne dag verder en heel graag tot gauw,
Laat je nog even weten wat je er van vind??

LIEFS,


Image and video hosting by TinyPic

En de artikelen die ik gebruikt heb kun je, door op het plaatje te klikken, 
bestellen in de Noor!Design webshop:

4 opmerkingen:

corryskaart zei

hoi janet
wat een geweldige kaart met deze leuke kerst-tilda erop en zo warme uitstraling door de kerstkleuren
groetjes corry

Rosina zei

Prachtig kaartje Janet en ook een geweldig mooi modelletje met die tag
Groetjes
Rosina

M@rgreet zei

Leuk gedaan Janet!

Marianne Schut zei

Hai Janet, wat een pracht kaart, dit blijft een leuk model hoor! Pracht kleurwerk weer, echt een winters kaartje, brrr krijg het er een beetje koud van, hihi! Veel succes met je kerstkaartjes maken, ik ben er ook nog lang niet hoor! Liefs Marianne